Nu contează doar ce spui, ci și cum o spui

Atunci când comunicăm ceea ce simțim sau gândim, toți avem o idee clară despre ceea ce intenționăm să îi facem pe ceilalți să înțeleagă, dar abilitățile noastre de comunicare nu însoțesc întotdeauna culoarea intențiilor noastre, de aceea este important cum spuneți ce doriți comunica.

Când uităm că nu numai că contează ceea ce spunem, ci și tonul vocii pe care îl folosim, cuvintele pe care le alegem, corpul și limbajul facial și chiar timpul și locul selectate, ceea ce părea un comentariu inofensiv poate deveni cauza unor lacune. greu de vindecat mai târziu sau germenul resentimentelor profunde.

Pentru a vă familiariza cu strategii de comunicare eficiente și pentru a crește șansele ca ceilalți să vă interpreteze corect cuvintele, haideți mai întâi să trecem în revistă unele greșeli comune și ce să facem pentru a le corecta de acum încolo.


Semne că trebuie să vă îmbunătățiți abilitățile de comunicare

  • Elementul argumentului se potrivește întotdeauna cu partea ta a poveștii și cum crezi că ar trebui să fie lucrurile (chiar dacă nu există dovezi tangibile care să-ți susțină punctul de vedere).
  • De obicei, sunteți atât de convinși încât aveți dreptate încât nici măcar nu vă deranjați să ascultați restul.
  • Limbajul corpului tău este agresiv sau denotă dezinteres față de celălalt (de exemplu: atunci când îndrepți degetul, îți încrucișezi brațele sau îți agită un picior anxioasă).
  • Volumul, tonul, timbrul sau viteza de vorbire sunt inadecvate (se întâmplă foarte mult când crezi că nu ai timp să vorbești și spui totul prea repede, într-un volum excesiv de mare sau pe un ton ostil).
  • Expresiile tale gestale comunică nemulțumirea sau exasperarea.
  • Distanța corporală nu corespunde tipului de relație dintre interlocutor și dvs. (dacă încercați să comunicați o sugestie șefului dvs., de exemplu, nu ar fi corect să vă apropiați așa cum ați face cu un membru al familiei, cu excepția cazului în care există multă încredere între ei)
  • Ești impulsiv când vorbești (spui primul lucru care îți vine în minte și observi că ai fost rănit când este prea târziu).
  • Adesea utilizați un limbaj acuzativ care evidențiază greșelile sau deficiențele altora și trece cu vederea oportunitățile lor de îmbunătățire.Îți vine greu să te privești în ochi când vorbești.
  • Ai tendința să ridici vocea când celălalt nu este de acord cu tine.
  • Discursul tău este pur emoțional (apare atunci când decideți să stârniți o conversație supărată sau dezamăgită).

Strategii de comunicare pentru o viață de succes

Dacă vă simțiți identificați cu oricare dintre erorile de comunicare descrise mai sus, sunteți la timp să modificați obiceiurile proaste și să influențați – în bine – conceptul pe care prietenii, familia sau colegii dvs. îl au dintre voi.

La început poate fi dificil să vă schimbați, mai ales dacă unele obiceiuri sunt inconștiente, dar faceți tot posibilul să puneți în practică aceste sfaturi și veți vedea în curând un impact pozitiv asupra calității relațiilor voastre.

  • Trimite întotdeauna mesaje clare și consecvente. Dacă obiectivul unei discuții este de a formaliza o reconciliere, nu numai că cuvintele tale ar trebui să fie umile și blânde, dar și postura și mișcările tale ar trebui să proiecteze confortul.
  • Comunică transparența. Când vorbiți, asigurați-vă că aveți atenția celuilalt și încercați să mențineți contactul vizual. Nu doriți ca alții să se îndoiască de sinceritatea dvs. în timp ce spun ceea ce doriți să comunicați.
  • Evitați limbajul fantezist. Uneori, dorind să sune mai inteligent și mai acomodant are efectul opus, oamenii pot simți că sunteți tachinat sau nu sunteți sincer. Fii suficient de încrezător în tine, încât cuvintele tale reflectă cine ești și ce este în interiorul tău.
  • Nu zâmbi și nu te încrunta la momentul nepotrivit. Unii se încruntă când sunt foarte interesați de un subiect sau lasă un râs nervos în momentele de suferință. Luati-va timp pentru a cerceta obiceiuri care v-ar putea împiedica capacitatea de a comunica cu cei din jurul vostru; Începeți să le schimbați puțin câte puțin, fiind conștienți de corpul dvs. în fiecare conversație.
  • Când comunicați o idee, asigurați-vă că aceasta a fost înțeleasă. Discursul sau vocabularul dvs. nu poate fi ușor descifrabil pentru unii; Mai ales atunci când vorbiți cu cineva cu care nu sunteți obișnuiți să vorbiți în fiecare zi, întrebați-i la sfârșit dacă au înțeles ideea sau parafraza dvs. (folosind cuvinte și expresii colocviale) pentru a vă asigura că mesajul corect a fost primit.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *